Program Formare Profesionala MANAGER PROIECT Cod COR 242101
Descrierea ocupatiei
Ocupatia manager proiect are in vedere toate persoanele care au responsabilitatea de a realiza si implementa proiecte la nivel operational.
Managementul de proiect nu poate fi complet separat de functiile de management organizational, sau de sarcinile tehnice specifice proiectarii si dezvoltarii.
Programul de curs va contine prezentarea unor concepte teoretice si instrumente practice pentru o serie de domenii functionale, care sunt componente esentiale ale competentei si performantei managementului de proiect la acest nivel. Acestea sunt:
- Stabilirea scopului si a obiectivelor proiectului
- Stabilirea specificatiilor proiectului
- Stabilirea criteriilor de succes ale proiectului
- Stabilirea activitatilor specifice proiectului si esalonarea lor in timp
- Estimarea si asigurarea resurselor necesare realizarii proiectului
- Estimarea si bugetarea costurilor
- Estimarea si asigurarea resurselor;
- Gestionarea si controlul utilizarii resurselor;
- Planificare si controlul achizitiilor si contractelor;
- Managementul contractelor;
- Managementul financiar al proiectului;
- Identificarea, documentarea, prioritizarea , cuantificarea riscurilor;
- Urmarirea si controlul riscurilor;
- Selectarea si managementul echipei de proiect;
- Stabilirea unui sistem de comunicare dedicat proiectului
- Stabilirea nivelului de calitate pentru activitati si rezultate
- Managementul implementarii.
Competentele managerului proiect se coreleaza cu functiile ce ilustreaza intregul proces de management de proiect, respectiv: autorizarea si delegarea; stabilirea echipei proiectului; identificarea factorilor interesati in proiect; stabilirea planului proiectului; stabilirea sarcinilor de realizat; elaborarea structurii proiectului, pe activitati; stabilirea rolurilor si responsabilitatilor in cadrul echipei de proiect; elaborarea unui plan de lucru pentru fiecare sarcina de realizat; alcatuirea graficului de derularea a proiectului, stabilirea resurselor necesare, a costurilor si identificarea si inregistrarea riscurilor; contractarea serviciilor, bunurilor si/ sau lucrarilor necesare in desfasurarea proiectului; comunicarea planului proiectului si obtinerea aprobarii din partea factorilor interesati; pregatirea unui buget pentru finantarea proiectului; asigurarea de rezerve si eliberarea de fonduri; pregatirea lucrarilor pentru incepere, intrerupere, sau continuare; monitorizarea progresului proiectului; analizarea si comunicarea rezultatelor; negocierea schimbarilor, indiferent de sursa acestora; modificarea planurilor (atat fizic, cat si financiar).