Noutati
Finantare de 40.000 euro pentru romanii din diaspora
20/03/2018Agentia pentru Dezvoltare Regionala Nord-Est implementeaza in perioada septembrie 2017 – septembrie 2020 proiectul Diaspora ReSTART, proiect finantat prin Programului Operational Capital Uman 2014-2020, in parteneriat cu Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Global Commercium Development SRL, Fundatia C.A.E.S.A.R. si Metodo Estudios Consultores SL din Spania.
Obiectivul general al proiectului il reprezinta incurajarea antreprenoriatului si a ocuparii pe cont propriu prin sustinerea infiintarii de intreprinderi cu profil nonagricol in zona urbana din regiunile mai putin dezvoltate ale Romaniei de catre romanii din Diaspora. In mod concret, proiectul ofera in mod gratuit un pachet de servicii in vederea dezvoltarii a 60 de start-up-uri. Pachetul de servicii este format din:
- Servicii de formare antreprenoriala prin intermediul unui curs online personalizat (curs de 120 de ore). Pe parcursul acestui curs, participantii vor fi asistati de tutori pentru fundamentarea si elaborarea unui plan de afaceri viabil;
- Finantare complet nerambursabila de pana la 40.000 Euro pentru start-up-uri;
- Servicii de consiliere, mentorat si asistenta in vederea dezvoltarii start-up-ului in primii ani de activitate.
Concursul de planuri de afaceri a demarat la nivelul lunii februarie 2018, cu termen de finalizare a perioadei de primire a planurilor in august 2018. Evaluarea este realizata de sase experti din echipele organizatiilor implicate in implementarea proiectului.
Platforma online pentru depunerea planurilor de afaceri poate fi accesata pe site-ul proiectului www.diasporarestart.ro sau direct la adresa www.concurs.diasporarestart.ro. Dupa crearea unui cont dedicat de utilizator, participantii la concurs pot completa sectiunile planului de afaceri, respectiv:
1. Descrierea afacerii si a strategiei de implementare a planului de afaceri
2. Analiza SWOT a afacerii
3. Schema organizatorica si politica de resurse umane
4. Descrierea afacerii (a principalelor produse/servicii)
5. Analiza pietei de desfacere si a concurentei
6. Strategia de marketing
7. Proiectii financiare privind afacerea
Lista cheltuielilor ce pot fi acoperite prin intermediul proiectului include o gama foarte variata de cheltuieli, intre care: cheltuieli salariale, cheltuieli cu achizitia de mijloace fixe, cheltuieli cu servicii subcontractate specializare, cheltuieli pentru promovare, etc. Mai multe detalii cu privire la conditiile si beneficiile participarii la concurs pot fi gasite in cadrul regulamentului de concurs – disponibil aici: https://concurs.diasporarestart.ro/pagina/12-regulament.
Cele mai importante termene pentru derularea concursului de planuri de afaceri sunt:
- 19 ianuarie 2018 – demararea activitatii in conformitate cu graficul de implementare
- 12 februarie 2018 – publicarea metodologiei de concurs
- 15 februarie 2018 – demararea perioadei de depunere a planurilor de afaceri
- 15 august 2018 – finalizarea perioadei de depunere a planurilor de afaceri
- 27 august 2018 – finalizarea procesului de evaluare si publicarea primelor rezultate
- 29 august 2018 – termenul pentru depunerea contestatiilor
- 14 septembrie 2018 – publicarea rezultatelor finale, dupa solutionarea contestatiilor
Pentru mai multe detalii cu privire la proiect si la concursul de planuri de afaceri, va invitam sa ne contactati la office@smeprojects.ro sau la stefan.corcodel@smeprojects.ro, sa va abonati la pagina de Facebook a proiectului (Diaspora ReSTART) sau sa urmariti website-ul proiectului (www.diasporarestart.ro).