Noutati
5 carti despre telemunca: descopera beneficiile muncii de acasa
23/03/2020Multi dintre noi lucreaza zilele acestea de acasa in contextul mondial generat de pandemia de coronavirus. Daca va intrebati cum sa lucrati mai eficient, v-am pregatit o lista cu cele mai bune carti din domeniul remote work, disponibile in limba romana si care pot fi comandate imediat din magazinele on-line din Romania.
1. Remote. Biroul este optional - David Heinemeier Hansson, Jason Fried
Milioane de angajati si mii de companii au descoperit deja placerile si beneficiile muncii la domiciliu. In companii de orice dimensiune, reprezentand, practic, fiecare domeniu, munca la domiciliu a inregistrat o crestere constanta an dupa an. Cu toate acestea, spre deosebire, de pilda, de utilizarea faxului, adoptarea acestui tip de muncĒ nu a fost nici pe departe asa de universala si comuna cum ar fi crezut multa lume.
Dispunem de tehnologia necesara. Niciodata n-a fost mai usor sa comunicam si sa colaboram cu oameni de oriunde, oricand. Insa factorul uman este cel care are in continuare o problema fundamentala: lipseste o actualizare a conceptiilor noastre.
Cartea aceasta isi propune sa-ti ofere tocmai aceasta viziune actuala. Iti vom pune in vedere nenumaratele beneficii ale muncii la domiciliu, inclusiv accesul la cei mai talentati angajati, eliberarea de naveta insuportabila si productivitatea marita in afara biroului consacrat.
2. Organizatia reinventata - Un ghid pentru crearea organizatiilor inspirate de stadiul urmator al constiintei umane - FREDERIC LALOUX
Organizatia reinventata, tradusa in 18 tari, este considerata cea mai influenta carte de business a deceniului. Descrisa ca ,,inovatoare”, ,,vizionara” si ,,un studiu de pionierat in gandirea de management” de catre unii dintre cei mai respectati profesori de management si dezvoltare personala, a declansat o miscare globala a organizatiilor de a adopta practici de management radical diferite, mai eficiente si mai umane.
Frederic Laloux reinventeaza structura, cat mai ales spiritul organizatiei, din perspectiva conceptului de management si leadership. In contextul actual, presarat cu provocari in toate domeniile vietii sociale, economice si politice, aceasta opera reprezinta atat o sursa de inspiratie, cat mai ales un ghid practice care poate si trebuie sa fie urmat. Atat de cei care construiesc organizatii noi, dar mai ales de cei care vor sa acorde o noua sansa organizatiilor „mature”.
3. Anul meu fara pantaloni - SCOTT BERKUN
Aceasta carte are doua ambitii: in primul rand, sa impartasesc ceea ce am invatat intr-un loc de munca futurist si, in al doilea rand, sa capturez povestea din spatele culiselor a unei echipe bune si a unei companii fascinante. Voi impartasi ceea ce am invatat, ceea ce am iubit si ceea ce m-a innebunit de placere.
Cartea este, in mare parte, cronologica si bazata pe jurnalul meu. Termenul pretentios pentru aceasta abordare este „jurnalism participativ”, ceea ce inseamna ca scriitorul, in acest caz eu, nu raporteaza pur si simplu stand in siguranta pe margine, ci din mijlocul intamplarilor. Avantajul este intimitatea. Eu sunt onest intr-un fel in care majoritatea cartilor nu sunt.
Dezavantajul este perspectiva: povestea mea ocupa locul central in scena, chiar daca eforturile altor persoane au fost mai importante, lucru care se intampla adesea. Pentru a echilibra acest aspect, anumite capitole abordeaza o perspectiva mult mai larga decat povestea mea.
Scott Berkun
4. Nu trebuie sa fie nebunie la birou - Jason Fried, David Heinemeier Hansson
Profesionistii moderni au inceput sa discute mult despre orele prelungite de lucru si privarea de somn. Acestea nu afecteaza doar angajatii din marile organizatii; antreprenorii si soloprenorii se epuizeaza exact in acelasi fel, poate chiar mai mult. Problema e ca stresul nu ramane niciodata la birou, ci se infiltreaza in vietile personale si ne contamineaza relatiile cu prietenii, cu familia, cu copiii.
Jason Fried si David Heinemeier Hansson au descris in REWORK un nou mod de a lucra eficient. In Nu trebuie sa fie nebunie la birou isi consolideaza mesajul cu o strategie care vizeaza crearea culturii ideale intr-o companie – ceea ce ei numesc „compania calma”. Abordarea lor ataca haosul, anxietatea si stresul care sunt prezente in milioane de birouri si care afecteaza miliarde de oameni in fiecare zi. O afacere este o suma de alegeri. Fiecare zi reprezinta o sansa noua de a face o alta alegere, una diferita. O productivitate mai mare nu sta in mai multe ore de lucru, ci in mai putina risipa si mai putine lucruri care distrag atentia si provoaca stres cronic.
5. Arta de a Actiona - Stephen Bungay
"Ce anume doriti sa fac eu?"
Cei mai multi manageri considera ca problema-cheie in executia strategiei este cum sa-i faca pe oameni sa realizeze ceea ce s-a trecut in plan. In realitate, problema nu este a oamenilor, ci a planurilor care specifica actiunile si rezultatele acestora.
De obicei, cand nu obtinem rezultatele dorite, reactia noastra este sa cerem mai multe detalii si sa intarim controlul. Dar astfel nu facem decat sa inrautatim lucrurile. Ceea ce ne trebuie, de fapt, este mai multa claritate in stabilirea directiei. Pentru o executie eficace, trebuie sa abandonam puzderia de obiective si sa decidem ceea ce e realmente important; sa transmitem oamenilor un mesaj clar despre ce trebuie realizat si sa aflam de la ei cum au de gand sa actioneze; sa le dam apoi libertatea de actiune - in limite bine definite.